søndag den 30. oktober 2016

Halloween

Da det jo snart er Halloween, som fejres den 31. oktober, kommer der her et indlæg med en masse ideer og inspiration til Halloween aktiviteter og pynt.

Græskarhoveder:

Jeg valgte at gå i barndommen igen, og lave et græskarhoved, som kunne pynte udenfor mine forældres hoveddør. Jeg fandt nogle flotte eksempler på pinterest, som jeg har valgt at lave en lille kollage med, så i selv kan få en masse gode ideer. Jeg fik blandt andet den gode ide, at bruge en boremaskine til at lave mine udskæringer med. Det var super nemt og det endte faktisk med et rigtig godt resultat.


Mit resultat:


Spøgelser:

Jeg fik inspiration til disse fine spøgelser, fra min kollega lavede dem med børnene i vuggestuen. Jeg er frivillig hos Red Barnet Ungdom, hvor jeg deltager i projektet "Juniorgruppen", hvor vi arrangere søndags aktiviteter for børnene på Frederikshavn Asylcenter. Derfor valgte jeg til vores kreative Halloween dag, at vi skulle lave blandt andet disse flotte spøgelser. Jeg fandt nogle billeder af spøgelser, som vi printede ud. Derefter pyntede vi dem med palietter og vat.


Her er nogle flere ideer til fine spøgelser som man kan lave til Halloween. 

Edderkopper:

Her er en super fin hæklet edderkop fra lutteridylDen er super nem at lave og bliver bare rigtig fin, til eksempelvis bordpynt eller til at hænge op i lamper eller diverse. Jeg har brugt samme opskrift til en "Peter Edderkop" som skulle bruges i en sangkuffert. 



Jeg arbejder i en vuggestue, hvor vi skulle finde nogle gode ideer, til Halloween projekter for mindre børn. Vi fandt derfor på at lave disse paptallerken edderkopper. Børnene maler på paptallerkenerne og så klistre man øjne og klipser eller limer piberensere på som ben. Denne ide tog jeg også med til "Juniorgruppen" hvor vi også brugte palietter til at pynte edderkopperne med. 

Flagermus:

Halloween er heller ikke perfekt uden flagermus. Her er en kollage med ideer til flotte og uhyggelige flagermus, som i kan lave til jeres Halloween. 


Jeg håber i har nydt at læse med ❤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar