onsdag den 5. oktober 2016

Hæklede rangler

Jeg har gennem årene hæklet forskellige rangler som barselsgaver til mine veninders søde børn.
Jeg har ikke haft en fast opskrift jeg har hæklet udfra, men snuppet lidt inspiration hist og pist, fra gode hækleopskrifter. 

Jeg fik ideen fra denne hjemmesiden "Hæklet bamse rangle" ,  som har nogle rigtig flotte bamserangler. Jeg tænkte at sådan nogle måtte jeg da kunne finde ud af at lave. Så jeg fandt en opskrift på en bamse fra bogen "Nye hæklede dyr" af Maja Hansen. Her brugte jeg hovedet som jeg gangede op til ca. dobbelt størrelse. Jeg fandt opskriften til ringen på lisesmanier Opskriften er fyldt med gode billeder og beskrivelser, som gør den rigtig nem at forstå. Så monterede jeg hovedet på ringen og endte ud med disse fine bamse rangler.

Jeg havde nogle gamle puder, som skulle smides ud, hvor jeg i stedet kunne bruge fyldet til ranglerne. Jeg har købt raslebokse fra Rito.dk, som jeg har puttet ind i hovedet. Øjne og næse er lavet i filt. Garnet er bomuldsgarn, købt i Søstrene Grene.



Efterfølgende har jeg hæklet to små ugle rangler også med raslebokse i. Opskriften til disse helt vildt søde ugler fandt jeg på Tantetråd. Øjne og næb er ligeledes i filt.  


Jeg håber i har nydt at læse med ❤


Ingen kommentarer:

Send en kommentar