mandag den 31. oktober 2016

Porcelæn med neglelak udsmykning

Jeg faldt over disse fine kopper, med smuk udsmykning på pinterest og tænkte straks, at det skal jeg ihvertfald prøve. Vi har en masse hvide kopper, som godt kunne bruge en make over, så jeg købte nogle billige neglelakker hos Salling, og søgte efter en god vejledning på nettet. Jeg fandt en super god video, som viser og forklarer hvordan du skal give dig i kast med projektet.
Videoen kan du se HER

Inspiration:
Her er en kollage af en masse flotte ting, som er blevet pyntet med neglelak. I kan bruge mange forskellige farver på en gang, og i kan lave mønstre og fine detaljer med en tandstik så jeres kopper bliver rigtig flotte.



Mine resultater:
Det var svært i starten, indtil man lige fandt teknikken. Derfor havde vi købt en masse neglelakfjerner og prøvede op til flere gange med vores porcelæn. Vi brugte en stor balje med vand, så vi kunne få koppen dybt ned i vandet og bedre få neglelakken til at sætte sig på en større flade. Vandet skulle være varmt, ellers størknede neglelakken hurtigt og klumpede på kopperne. Jeg syntes selv resultatet blev rigtig fint. Jeg forsøgte mig også med glas, men syntes selv resultatet bliver flottere på hvid porcelæn.


Jeg håber i har nydt at læse med ❤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar