torsdag den 12. januar 2017

Hæklet ugle

Jeg fik forleden dag en forespørgsel fra min veninde, om en hæklet ugle i grønne farver. Jeg havde før set en rigtig sød opskrift hos Svartahuset, som jeg straks gik igang med at hækle. Jeg syntes disse hæklede ugler er så søde, og de kan hækles i flere forskellige farver og størrelser alt efter hvad man har lyst til.


Jeg lavede uglen lidt mindre end i opskriften, da den skulle gives til en lille nyfødt. Opskriften er på svensk og kan findes Her. Jeg syntes opskriften var let af forstå, og at uglen var super nem og hurtig at hækle. Jeg gik igang mandag eftermiddag og var færdig med uglen tirsdag. Opskriften er fyldt med billeder, som giver en rigtig god vejledning og visuelt viser hvordan du skal forstå opskriften. Jeg fravalgte at lave indtag efter vingerne var påsat, fordi jeg syntes min ugle skulle være mere kompakt, og ikke have et mindre hoved end kroppen. Jeg syntes det giver en god effekt, da min ugle ikke skulle være så høj, som den i opskriften.

Jeg skal helt sikkert hækle flere af disse søde ugler og i mange forskellige farver 🐥
Jeg brugte ca. en nøgle limegrøn garn (50 g) og en lille smule mørke grønt, hvidt og sort garn (5-10 g). Jeg brugte en hæklenål i størrelse 3 og fyldte uglen med pudefyld.

Jeg håber i har nydt at læse med❤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar